POU Hrvatski dom Petrinja

Matija Gupca 2, 44250 Petrinja

hdp@hd-petrinja.hr

+385 44 815 175

Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi / pomoćnica u nastavi

Sadržaj programa:
SIU 1: Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka te tijekom učenja temeljenog na radu uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom (razina 4)

SIU 2: Upoznavanje s inkluzivnim obrazovanjem i razvojnim osobitostima učenika s teškoćama u razvoju (razina 4)

SIU 3: Pružanje neposredne potpore učeniku u socijalnoj uključenosti i interakciji uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom (razina 4)

SIU 4: Pružanje neposredne potpore učeniku u kretanju (razina 4)

SIU 5: Pružanje neposredne potpore učeniku pri uzimanju hrane i pića (razina 4)

SIU 6: Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju higijenskih potreba te osnovne zdravstvene zaštite i zaštite na radu (razina 4)

Uvjeti za upis u program
Cjelovita kvalifikacija na razini 4.2 (IV. stupanj srednjoškolskog obrazovanja)

Uvjeti stjecanja programa (završetka programa)

Stečenih 10 CSVET bodova
Uspješna završna provjera stečenih kompetencija usmenim i/ili pisanim provjerama
te provjerama stečenih vještina polaznika, a na temelju unaprijed određenih kriterija
vrednovanja postignuća

O završnoj provjeri vodi se zapisnik, a provodi ju tročlano povjerenstvo.
Svakom polazniku nakon uspješno provedene završne provjere izdaje se Uvjerenje o osposobljavanju za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi.

Kompetencije koje se programom stječu
– poticati učenika na samovrednovanje
– pomagati učeniku da ustraje u rješavanju zadataka
– poticati i pomagati u sudjelovanju u primjerenom programu tjelesno-zdravstvene kulture i izvanučioničke nastave prema uputama učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika
– pružati tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova
– usmjeravati pažnju učenika na upute vezane uz školske aktivnosti
– pružati potporu učeniku te ga poticati na samostalno korištenje pedagoško didaktičkih pomagala i školske opreme sukladno mogućnostima
– pomagati učeniku da učestalije bude u interakciji s drugim učenicima u razredu
– poticati učenika na suradnju i pomagati u suradnji s ostalim učenicima po potrebi ponoviti pravila za rad i igru radi boljeg razumijevanja
– upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
– poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja u skladu s uputama učitelja/nastavnika, koordinatora odnosno stručnog suradnika
– prilagoditi se komunikacijskim obrascima učenika
– poticati učenika na primjerenu komunikaciju s drugim učenicima u razredu odnosno u školi
– poznavati osnovna pravila rada škole
– poznavati osnovni djelokrug rada pojedinih radnika škole
– primjenjivati osnovne komunikacijske vještine u radu s učenikom postupati u skladu s programom rada
– primjenjivati propisane načine dokumentiranja svih oblika rada
– razmjenjivati informacije s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom odnosno stručnim suradnikom s ciljem praćenja i unapređivanja rada s učenikom
– poznavati osnovne postupke pružanja prve pomoći
– prepoznati vršnjačko i druge oblike nasilja i primijeniti propisane postupke u slučajevima uočavanja nasilja
– primjenjivati posebne upute u odnosu na individualne zdravstvene potrebe učenika
– primjenjivati osnove pravilnog uzimanja hrane i pića učenika s različitim razvojnim
teškoćama
– pružati potporu učeniku pri presvlačenju
– pružati potporu učeniku pri korištenju toaleta
– pridržavati se higijenskih zahtjeva prilikom asistiranja učeniku
– voditi učenika (sa i bez ortopedskih pomagala) kojemu je potrebna potpora u kretanju i svladavanju prepreka
– pružati potporu pri održavanju osobne higijene učenika i higijene školskog okruženja
– uvažavati dostojanstvo i osobne granice učenika prilikom asistiranja učeniku
– pružati potporu u rukovanju ortopedskim pomagalima te upravljati pomagalima za
– penjanje i spuštanje u svrhu svladavanja prostornih prepreka
– pružati potporu učeniku u promjeni položaja tijela

Trajanje i načini izvođenja nastave
Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi provodi se redovitom nastavnom u trajanju od 250 sati, uz mogućnost izvođenja teorijskog dijela programa (vođeni proces učenja i poučavanja) putem online prijenosa u stvarnom vremenu, koristeći aplikacije za virtualno učenje.
Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 90 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 122 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 38 sati.
Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u manjem dijelu u simuliranim, a u znatno većem dijelu u stvarnim uvjetima – u školi. Kod polaznika se potiče razvijanje samostalnosti i odgovornosti u izvršenju radnih zadaća, kao i razvijanje suradničkih odnosa s ostalim sudionicima u zajedničkom radu.
Nakon uspješno završenog programa dobiva se Uvjerenje o osposobljavanju koje se može evidentirati u elektroničkom zapisu podataka iz područja radnih odnosa (e radnoj knjižici). Prijave za upis se primaju tijekom cijele godine, a nastava počinje po formiranju grupe.

Informacije:
099 731 2506
nevenka@hd-petrinja.hr