Opće napomene
Nastavni program hrvatskoga jezika za strance usklađen je s europskim
smjernicama, a njihov sastavni dio čine europski prihvaćene razine jezičnih
kompetencija. U skladu s tim, program navodi jezična znanja, vještine i sposobnosti
(jezične kompetencije) koje bi polaznici trebali savladati do kraja pojedinog stupnja,
te jezične strukture kojima bi se trebali služiti.
Ciljevi
Cilj nastave hrvatskog jezika za strance je razvijanje komunikacijskih kompetencija,
tj. osposobljavanje polaznika za prikladnu komunikaciju na stranom jeziku u raznim
situacijama: u stranojezičnoj sredini, u vlastitoj zemlji sa stranim govornicima, na
multinacionalnim skupovima i u drugim situacijama u kojima se moraju služiti stranim
jezikom. To znači omogućiti polaznicima postizanje jezične kompetencije u svim
jezičnim vještinama: slušanju, čitanju, govornoj interakciji, govornoj produkciji i
pisanju. Pritom se kod polaznika razvija razumijevanje i prihvaćanje novih i drukčijih
kultura ‒ interkulturalna kompetencija i tolerancija ‒ ali i svijest o vlastitoj kulturi.
Razine jezične kompetencije)
Razine jezične kompetencije koje polaznici trebaju postići na kraju pojedinih
obrazovnih cjelina (stupnjeva) temelje se na smjernicama Vijeća Europe navedenim
u Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike: učenje, poučavanje i
vrednovanje1 (Školska knjiga, 2005.) te na Europskoj jezičnoj mapi2 koja je iz njega
izvedena.
Trajanje programa i oblici izvođenja
• Za polaznike bez predznanja (početnike) ukupni fond sati programa
stranog jezika po navedenim stupnjevima:
o za stupanj A1 – ne manje od 140 nastavnih sati
o za stupanj A2 – ne manje od 140 nastavnih sati
o za stupanj B1 – ne manje od 280 nastavnih sati
o za stupanj B2 – ne manje od 140 nastavnih sati
o za stupanj C1 – ne manje od 280 nastavnih sati
o za stupanj C2 – ne manje od 140 nastavnih sati.
Uvjeti za upis, napredovanje i završetak programa
• U program učenja hrvatskog jezika može se upisati osoba koja ima završenu
osnovnu školu (razina 1 Hrvatskog kvalifikacijskog okvira) i navršenih najmanje
14 godina života sukladno Zakonu o obrazovanju odraslih (NN 144/21).
• Na kraju modula, znanje polaznika vrednuje se pisanom i usmenom provjerom
kao uvjet za prelazak u sljedeći modul.
• Nakon položene provjere polaznici dobivaju potvrdu o uspješno završenom
modulu u okviru određenog stupnja.
• Na kraju stupnja, provjeravaju se i ocjenjuju kompetencije stečene tijekom
pohađanja svih modula: u pismenom dijelu provjerava se slušanje, pisanje i
čitanje te vladanje jezičnim strukturama, a u usmenom dijelu govorna produkcija
i govorna interakcija. Nakon položene provjere polaznici dobivaju svjedodžbu o
položenom stupnju prema Pravilniku o javnim ispravama u obrazovanju odraslih.
Informacije:
099 731 2506
nevenka@hd-petrinja.hr